Academische basisschool
Utrecht - Amersfoort

Algemeen

 

In elk thema worden als basis van samenwerking op diverse niveaus leerteams geformeerd. Dit kan een leerteam zijn van schoolopleiders en instituutsopleiders, kartrekkers onderzoek (school) en onderzoeksdocenten (opleiding), maar ook een leerteam op schoolniveau met de schoolopleider en de praktijkopleiders, also ok een leerteam van instituutsopleiders met een universitair docent of een lector van het kenniscentrum.
Afhankelijk van het thema kan dit één leerteam zijn, of meerdere teams. In het huidige Academieteam Academische Opleidingsschool (AOS)  zijn de ervaringen met de leerteams op drie niveaus positief. Door de investering in leerteams wordt verder gewerkt aan een duurzame basis voor schoolontwikkeling en professionele ontwikkeling van docenten die tevens een krachtige leeromgeving voor leraren in opleiding vormt. De kracht van de leerteams ligt voor een belangrijk deel in de integratie van theoretische kennis en praktijkkennis.

 

© 2008 Academische basisschool Amersfoort Utrecht